Magnez na skurcze mięśni i nie tylko – dla aktywnych

magnez-dla-aktywnych

Potrzeba zażywania magnezu jest istotnie ważna, zwłaszcza, że nie trzeba wiele by go stracić. Zła dieta, stres, częste picie kawy. Są to czynniki usuwające ten pierwiastek z naszego organizmu. Często ludzie dbają o jego właściwy poziom jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji. Do jego właściwości należą chociażby: aktywacja enzymów, które biorą udział w przemianach węglowodanów i tłuszczy, wpływ na prawidłową pracę mięśni, łagodzenie stresu i nerwów, zapobieganie przed miażdżycą czy zawałem. Najlepiej obeznane w temacie powinny być osoby aktywne fizycznie. W wyniku jego niedoboru mogą się zetknąć z wieloma nieprzyjemnościami, które mogą w efekcie wstrzymać ich aktywność na długi czas. Jednym z częstszych problemów są skurcze. Z pewnością nie jest trudno znaleźć osobę, która przeżyła coś takiego przynajmniej raz. Skurczom towarzyszy ogromny ból, dlatego warto się przed nimi chronić, ale jaki magnez na skurcze jest najlepszy?

Znaczenie i występowanie magnezu

Aktywni w trosce przede wszystkim o nogi powinni regularnie spożywać magnez. Na skurcze łydek bowiem skarży się często wielu sportowców. Powstają one na skutek silnego napięcia mięśnia. Aby go rozluźnić najlepiej jest wykonać masaż lub wziąć ciepłą kąpiel. Lecz przy często powtarzających się skurczach takie zabiegi nie wystarczą. Oczywistym jest, iż najlepszy będzie magnez z naturalnych źródeł, lecz można przyjmować go również w tabletkach. Ta druga metoda jest prawdopodobnie częściej stosowana, ponieważ mało mówi się o naturalnym występowaniu tego pierwiastka. A gdzie można go znaleźć?

Między innymi w: kaszy gryczanej, szczawie, soi, pestkach dyni, szpinaku, kiełkach pszenicy, białej fasoli, koperku, nasionach (na przykład w słoneczniku lub sezamie), gorzkiej czekoladzie, natce pietruszki, migdałach, brązowym ryżu, soczewicy, bananach, orzechach. Warto o tym wiedzieć i pamiętać, ponieważ składniki odżywcze pochodzące z natury są lepiej przyswajalne.

Magnez – Niedobór i nadmiar

Wiadomo już, że magnez na skurcze ma niemal zbawienny wpływ. Lecz nie jest to jedyna rzecz, dla której powinno się go zażywać. Pełni on bardzo wiele funkcji w organizmie choć kojarzony jest przeważnie z układem nerwowym – Niedobór magnezu – objawy, po których poznasz, że Ci go brakuje. Dlatego jego niedobór ma duży wpływ i może mieć tragiczne skutki. Objawami są: nadpobudliwość, bóle głowy, zaburzenia snu, omdlenia, osteoporoza, łamliwość kości i zębów, trudności w oddychaniu, pogorszenie stanu włosów i paznokci, zaburzenia widzenia, zaburzenia miesiączkowe, zaburzenia pracy serca, zakrzepy, bóle w okolicach serca, drżenia mięśni, bóle kręgosłupa, itd.

Na szczęście o przedawkowanie magnezu nie jest tak łatwo, gdyż organizm jego nadmiar bardzo szybko usuwa. Zdarza się to więc dość rzadko i zazwyczaj jest powiązane z problemami zdrowotnymi, jak na przykład niewydolnością nerek. Nadmiar (hipermagnezemia) z początku przeważnie nie ukazuje żadnych objawów. Dopiero w późniejszym etapie zaczynają one występować. Są to na przykład zaburzenia świadomości lub osłabienie mięśniowe. W najgorszym przypadku może dojść do zatrzymania akcji serca.

notatka