Dla aktywnych – czym jest BCAA?

dla-aktywnych-czym-jest-bcaa

To właśnie BCAA należy do tych aminokwasów egzogennych, które trzeba dostarczać do swojego organizmu wraz z pożywieniem. Należy zaznaczyć, że tego typu aminokwasy rozgałęzione to aż 25 % wszystkich aminokwasów, które występują w naszych mięśniach.

BCAA – co to jest?

Wspomniany aminokwas jest jednym z niezbędnych i niezaprzeczalnie istotnych źródeł ważnych składników, które wpływają na prawidłowy rozwój całego układu mięśniowego u człowieka. Kiedy zatem zażywamy właśnie taki suplement diety, możemy liczyć na dostarczenie naszym mięśniom izoleucynów, leucynów, a także  walinów.

Aminokwasy BCAA – jak działają?

Działanie tego suplementu zostało udowodnione naukowo. Zgodnie z wynikami można zatem mieć pewność, że stanowi on nieodłączny preparat, który musi być częścią diety zarówno u osób aktywnie spędzających czas na sporcie, jak i również kulturystów. Głównym działaniem wspomnianego suplementu jest zwiększanie syntezy białek, która jest konieczna do budowy mięśni i odpowiedniej muskulatury. Dzięki zwiększonej ilości protein anaboliczne związki hormonalne są znacznie intensywniej wydzielane, dzięki czemu włókna mięśniowe szybciej się regenerują i powiększają. Poza tym jest to świetny sposób na stworzenie ochrony przed negatywnym oddziaływaniem procesów katabolicznych. Najlepiej będzie zatem pomyśleć właśnie o takiej suplementacji, jak BCAA, glutamina. Oba preparaty świetnie wpływają na mięśnie. Trzeba jednak stosować je z głową i nie przesadzać z przyjmowanymi dawkami.

Omawiany suplement ma także inne zalety. Podczas jego stosowania można zminimalizować ewentualną redukcję mięśni oraz uchronić je przed zniszczeniem. Można jednocześnie spowodować tym samym zmniejszenie tkanki tłuszczowej właśnie na rzecz wspomnianych już struktur mięśniowych. Aminokwasy egzogenne zwiększają ponadto przemianę energetyczną. Kiedy zaczniemy stosować ów środek, będziemy mogli poczuć się znacznie lepiej, a także pozbędziemy się senności oraz oznak zmęczenia. Wszystko dzięki zablokowaniu produkcji serotoniny. Poprawimy zatem swój nastrój i samopoczucie, a to przełoży si na dłuższy oraz bardziej efektywny trening. Przezwyciężymy każdą trudność, żaden ciężar nie będzie nadmiernie stawiał przed nami oporu.

BCAA – dawkowanie

Jeżeli chodzi o stosowanie preparatów, które stanowią aminokwasy BCAA, na podstawie licznych doświadczeń sportowców korzystających z pozytywnych skutków omawianego suplementu wynika, iż najlepiej będzie zażywać od trzech gram do dwudziestu na dobę. Najczęściej jednak sportowcy sięgają po dawkę od 7 do 20 gram. Suplementację należy zacząć powoli. Dopiero po jakimś czasie możemy zwiększyć dawkę, oczywiście rozkładając ją na kilka mniejszych porcji przez cały dzień. Najczęściej jednak w ciągu doby kulturyści przyjmują preparat w ilości około 10 gram na dobę. Wtedy można poczuć efekty działania suplementu na własnej skórze oraz energię, która z niego płynie. Trzeba jeszcze zaznaczyć jedną istotną kwestię. Zazwyczaj na jeden gram suplementu zawierającego aminokwasy o wadze 1 gram, przypada około 0,8 gram czystych aminokwasów.

notatka