Czosnek na odporność – domowy sposób

czosnek-na-odpornosc-domowy-sposob

Wraz ze zbliżaniem się nieodwracalnie trudnego dla zdrowia okresu jesienno-zimowego pojawia się coroczny dylemat związany ze znalezieniem najlepszego sposobu na zdrowie oraz wysoką odporność. Jak się okazuje, niekoniecznie trzeba chorować, niekoniecznie trzeba od raz wybierać kompleksowe preparaty witaminowe oraz suplementy – zawsze w pierwszej kolejności warto sięgać po naturalne metody  – na przykład czosnek na odporność  to jeden z najstarszych sposobów oraz – wciąż – najskuteczniejszy w walce z drobnoustrojami i w ochronie naszego organizmu. Jeśli dodać do tego ubieranie się adekwatne do temperatury  i odpowiednią dietę, przepis na zdrowie w czasie zimy mamy gotowy.

Dlaczego czosnek na odporność?

Nie bez powodu owo warzywo uznawane jest za znających się na medycynie naturalnej za najlepszy, pochodzący z natury antybiotyk i niemal za jeden z największych cudów natury. W czosnku znajdują się bowiem substancje działające przeciwwirusowo oraz przeciwbakteryjnie, dlatego dobrze jest często stosować go w swojej codziennej diecie. O tym jednak wie wielu – niewielu będzie wiedziało, że czosnek wpływa również dobroczynnie u osób cierpiących na astmę czy zapalenie stawów ze względu na wysoką zawartość siarki, której spożywanie ma jednak również swoje minusy. Na szczęście nieprzyjemne skutki spożywania czosnku można łatwo zneutralizować, żując po zjedzeniu go natkę zielonej pietruszki albo liść mięty, dzięki którym przykry zapach zostaje zneutralizowany.

Czosnek a witaminy

Czosnek jest również genialnym źródłem witaminy – i to niejednej – posiada witaminy z grupy B, a więc również te odpowiedzialne za ładny wygląd płytki paznokci, sole mineralne, flawonoidy, flawony, prowitaminę A, PP, ogromne pokłady witaminy C w naturalnej postaci, związki fosforu, wapń, selen, magnez oraz żelazo, a także uran w niewielkim odsetku. Witaminy w czosnku, jakie możemy znaleźć, odpowiadają więc kilku różnorodnym preparatom witaminowym, jakie musielibyśmy przyjmować, gdyby nie jego istnienie. Nie każdy jednak jest w stanie poradzić sobie e smakiem, a nawet z zapachem tego warzywa.

Tutaj też nie ma większego problemu, ponieważ można w aptece oraz w sklepach internetowych zakupić suplementy diety zawierające właściwości czosnku, ale w zupełnie bezwonnej wersji. Czosnek w tabletkach powinien być przyjmowany w ilości zwykle jednej kapsułki dziennie, zażywanej jedynie na noc. Dla dzieci zalecaną dawką jest 350 mg, zaś dla dorosłych nieco więcej, ponieważ 500 mg. W chwilach zwiększonego zapotrzebowania, a więc podczas stanów chorobowych dawkę tę należy stanowczo podwyższyć, nawet do 1000-5000 mg na dobę.

Czosnek na odporność w domowym lecznictwie

Jeśli jednak zapach ani smak czosnku nam nie przeszkadza, najlepiej jest stosować domowe sposoby. Poza dodawaniem czosnku jako przyprawy do przygotowywanych potraw można również przygotować  napar z około 3 ząbków czosnku posiekanych drobno i zalanych gorącym mlekiem, stosować dopicia przez okres około miesiąca. Można przygotować również nalewkę na bazie czosnku.

notatka